31 online nu |  Login | Bliv medlem
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
Nyheder
Nyheder totalt: 8294
i dag: 0
25618 skribenter.

123nu.dk sommerhus

Tip en fiskekammerat! Tilføj Lystfisker Forum til foretrukne Gør Lystfisker Forum til startside

Søg i Laesestof:

Seneste tilbud
indtastet af grejbutikkerne

flere tilbud

Danmarks største Grejbutik på nettet

Stor regnbue fra Musholm bugt.
Søndag d. 29 december 2002 - af  Lars Aagaard  Læst 1069 gange.
Så kom beretningen fra Jakob Daugaard og Paul Lindholms tur til Musholm bugt, på Fangster.dk:

´´Det var ikke med de små forventinger at Paul L og jeg drog afsted mod det vestsjællandske. Vi havde gennem det sidst sktykke tid set mange regnburørreder langs kysten. Men de havde ikke været nemme at komme i kontakt med. Men den 1/12 fik jeg en enkelt på land på 2,85 kg. Ny PR til mig (herligt).
Men nu skulle de altså ha´ de der ´´burhøns´´.

Da vi ankom, fik vi hurtigt rigget fluestængerne til, og så gik det mod stranden.
Ud i vandet og begynde at fiske. Efter et par timer, hvor vi havde set et par enkelte fisk i overfladen, er der en ørred som snupper Paul´s flue. Efter en god fight, kan der nettes en flot regnbue på ca 2,5kg (vist nok kystflue PR til Paul)
Efter at ha´ beundret fisken, spist et par kanelgifler og drukket en kop kaffe, fortsatte vi fiskeriet.
De næste timer skete der intet, faktisk syntes jeg at det hele pludseligt virkede temmeligt dødt. De andre fiskere vi mødte havde heller ikke set eller mærket noget.
Jeg stod og overvejede om vi skulle skifte plads, eller om vi bare skulle kører hjem.
Valget blev istedet at skifte flue, for at prøve en 1/2 times tid mere. Efter 5-6 kast, spotter jeg en fisk meget tæt på land, fluen blir hurtigt lagt derhen, men intet sker, derefter laver jeg et par korte rullekast i området, hvor jeg havde set fisken.
Pudselig strammes linen op, jeg gir tilslag, fisken stikker af, direkte væk fra kysten, da den er 20-25 meter væk fra mig får jeg stoppet dyret.
De næste minutterer fisken fast bestemt på at den ikke vil nærmere land, men begynder istedet at svømme frem og tibage i en stor bue. Jeg lægge lidt extra pres på fisken, kort efter gir´ den sig og kommer en del nærmere. Paul er nu kommet hen til mig og er klar med nettet. men hver gang fisken kommer i nærheden af os/nettet får den nye kræfter, og tar´ udløb. Tilsidst må den dog overgi sig, og Paul kan nette en stor flot regnbue.
Ind på stranden, gokke fisken, og så frem med vægten, som viste 3,5 kg. :o) Hvor vildt ny PR, og så kun 14 dage efter at jeg sidst havde forbedret min gamle pr, herligt.
Det sidste stykke tid vi fiskede, havde jeg lettere svært ved at koncentrere mig om fiskeriet. Vi fortsatte en times tid, uden at se/mærke fisk, samtidigt er det også ved at blive tusmørkt. Det er vist på tide at komme hjem.
Tak til Paul L for en herlig dag ved de vesjællandske kyst. Fisk til os begge og stegte pølser på trangiaen. Så kan det det vist ikke blive meget bedere :o)